fredag den 27. september 2013

Sommerfugle og Sarastro i sensommerhumør.



Kender I Sarastro? Den mørke, flotte lilla campanula, som sandelig kommer med endnu et flor.
Måske - måske ikke. Navnet har den fordi den stammer fra den østrigske planteskole Sarastro.
En planteskole med et kæmpesortiment af planter og et katalog så stort med lækkerier, at man skal tage sig alvorligt sammen for ikke at forkøbe sig. De sender også til Danmark.


De mere stationære sommerfugle i haven.
Kommer såmænd fra planteskolen jeg nævnte i sidste indlæg..


Søde aster Marina Wolkonsky lyser i den grad op i sensommeren. Den er altså bedst på roden og ikke så god i vasen. Den holder ikke længe med mindre den står meget køligt.


Og sommerfuglene flagrer videre.

Herunder linket til planteskolen. Jeg håber at kunne besøge den i 2014.
Ellers er de at finde på det store plantemarked i Berlin til foråret - desværre ikke på Kiekeberg mere.



1 kommentar:

  1. Endnu et link, der skal kigges på. Baumschule kiggede jeg på i går, men det ser ud som om, de kun sender i Tyskland, lidt trist for jeg skal da love for, at det var billige roser. Jeg har også anskaffet mig Marina Wolkonsky, men blomsterne er endnu ikke sprunget ud.

    SvarSlet