onsdag den 17. august 2011

Hune, staudemarken og Memory Lane.








Tirsdag tog jeg på tur. Første stop var Haven i Hune. Den har jeg set en del gange, men denne gang valgte jeg, udover at beskue blomsterne, at focusere på andre elementer. 








Træ og jern er jeg jo absolut glad for i en have. Og dertte kæmpetårn i jern, hvor clematis slynger sig op, er et flot element i haven.








Flot med grønne, klippede buksbomhække. Andre er klippet som pyramider og kugler i flere forskellige størrelser.

Gammelt jern fint anvendt som klatrestativ.
Den kendte vandkunst spyer stadig vand ud og er som den plejer.
Denne rose er jeg vild med. Desværre var der ikke nogen der kunne fortælle mig navnet på den. Så nu må jeg på jagt.
Herefter gik turen til Tina og Staudemarken. Solen skinnede og Tina var godt igang med vandingen af de tusindvis af stauder. Aldrig - siger aldrig - har jeg set så mange stauder på eet sted før.

Da jeg havde vandret gangene tynde og fundet nye til samlingen, holdt hun fyraften og vi fik en plantesnak over en kop kaffe.
Hvad jeg købte, vender jeg tilbage til en af de næste dage. For først skal vi en tur ned ad min Memory Lane.


Oxholm Mølle.

Udsigt fra møllen.


Oxholm Slot.

Desværre er der ikke adgang til slottet og haven. Men prøv at se de flotte hække og stensætninger.


Kokkedal Slot.


Udsigt fra Attrup Havn

Aggersborg.


Aggersborg Kirke


Udsigt Aggersborg 


Jeg venter bare på at heksen fra Fyrtøjet kommer her.

Fra vildtreservatet udenfor Aggersund.  Der var så smukt denne augustdag.

Den tur her har jeg kørt mange gange, blot er det en del år siden sidst. Og forunderligt som man ser noget helt andet end man gjorde sidst. 


Efter sådan en tur meldte sulten sig.
Hotel du Nord i Løgstør fristede med en livret. Og skuffede ikke.
Tak for mad.

18 kommentarer:

  1. Det lyder som en rigtig dejlig tur. Skønne billeder fra vores dejlige Danmark. Glæder mig til at se dine indkøb hos Staudemarken.

    SvarSlet
  2. Tak for muligheden for at være blind passagerer :)

    hvad er det hvide i baggrunden på Aggersborg billedet ?

    SvarSlet
  3. Dejlig tur du der var på.
    Ja staudemarken er et dejligt sted, var der for 3-4 år siden og nyder stadig de ting jeg fik med hjem. Men der er langt derop men planlægger næste ferie i det nordjyske så må jeg se hvor langt jeg når omkring der er ved at stå mange steder på ønskelisten og must see steder og det hjalp ikke med dine skønne billeder.

    Hilsen Helle

    SvarSlet
  4. Hej Frøskuffen.

    Det hvide i baggrunden er kalk eller kridt. Der finder en stor udvinding sted der. Bagved er der nærmest et månelignende krater.

    Hilsen Helga

    SvarSlet
  5. Sehr schöne und erfolgreiche Glückwünsche

    SvarSlet