onsdag den 10. august 2011

Hjemmelavet.


Jeg sår hvert år frø taget fra mine egne dahliaer og så er det jo spændende at se resultatet af det. Det første af mine "børn" er nu sprunget ud og det er en ganske interessant farvekombination den dahlia har.


Det er kun de mørkløvede jeg har taget frø fra indtil videre.
Jeg vil tro at denne dahlia er en krydsning af Karma Choc og Bishop of Llandaff.
Skal nok vise billeder når de næste springer ud.


Denne sweetheart hedder Karma Prospero og har i flere år været fast her i haven.


Denne Nelly Moser havde en meget svær vinter og er først nu ved at blomstre. Og blomsterhovederne er meget mindre end vanligt. Dette er faktisk størrelsen in natura.
Jeg har en anden som har blomster af normal størrelse.


Dagen rose: Jacqueline dû Pré.
Jeg har vist den før og gør det nu igen, hvor den er remonteret. Simpelthen fordi den er så smuk.
Og så sammen med det mørke løv fra vortemælken Chameleon.


6 kommentarer:

  1. Det er sådan en stor tilfredsstillelse at lave sine egne blomster! Og jeg kan virkelig godt lide din sweethart!

    Dahlia er helt nyt område for mig, og endnu er jeg ikke skarp på navnene. (En jungle, synes jeg).

    Måske ved du, hvad denne her er for en?
    http://denhelbredendehave.blogspot.com/2011/08/nyde-nyde-nyde-comfort-and-joy.html

    Kh. Marianne
    DHH

    SvarSlet
  2. OY så flotte ,det er godt vi har kamera så en har noe og kose seg med til vinteren ,Marit.

    SvarSlet
  3. Hvor er den rose dog skøn. Endnu en til ønskesedlen:)

    SvarSlet
  4. Meget smukke blomster. Din frøsåede dahlia ser meget fin ud - er den laksefarvet?
    Rosen er helt vidunderlig. Den lyser jo helt op.
    Fine billeder du har taget.

    SvarSlet
  5. Hej Marianne.

    Desværre er jeg ikke så stor en dahliakender, så navnet din kender jeg ikke. Men hvor er den flot i farven og opbygningen.

    Hilsen Helga

    SvarSlet
  6. Hvor har du mange smukke Dahliaer.
    Jeg har ikke rigtig prøvet at tage frø af blomster, kun Tagetes, men jeg skal hvis til at forsøge mig frem.
    Man siger jo at øvelse gør mester.

    SvarSlet