søndag den 8. juni 2014

Det er vist hosta-år i år.


Forårets mildhed har i den grad sat skub i alle havens vækster og de vokser som besat. Så da der endelig kom regn, var det så tiltrængt at nogle af de store hostaer var begyndt at hænge lidt.
Det gør de så ikke mere - lige nu. For nu er det showtime blandt nogle af havens aristokrater - hostaerne.


En af de største og ældste i haven.


Har dem i alle nuancer, størrelser og varianter.
I jorden og mange i krukker.


Denne er absolut en af mine favoritter.

Må vist have taget nogle flere fotos af alle de andre også.
God pinse til alle havenørderne.


16 kommentarer:

  1. Det gik virkelig stærkt med hostaerne (og alt det andet) i år. Syntes slet ikke jeg nåede at nyde deres udspring, fra rullet rør til fantastisk bladpragt, som jeg plejer. Men skønne er de og det er svært ikke at tage flere ind i samlingen.
    På Plantemarkedet i geografisk have opdagede jeg at der findes en lang række minihostaer, jeg troede kun der fandtes et par stykker. Så nu er et nyt samlerobjekt opstået. ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. PS Har du set HAVEFOLKETS indlæg hvor de søger B&B med haver.... Er det ikke det du har??

      Slet
    2. Ja fru Friis. Jeg har set det og min gode ven Ege har foreslået mig. Dejligt med sådan en liste.

      Slet
  2. Hostaerne er så flotte i år, de er skønne.

    SvarSlet
  3. Hej. Det ser godt ud, her hos mig er der også gang i hostaerne. Rigtig god pinse til dig også.

    SvarSlet
  4. Håller med. Hosta, eller funkia, får gärna vara växten som gäller VARJE år. Så frodigt härligt grön. Har många olika varianter själv och är väldigt glad för dem alla.

    Kram från Helen

    SvarSlet