lørdag den 28. juni 2014

En sort ridderspore - findes det?

Ja må jeg så svare.
Sidste år i august præsenterede jeg de første af mine frøsåede sort/hvide riddersporer Dark/White Bee. Og nævnte at næste hold var sået og godt på vej. De er så i blomst nu og især een er faldet ud som jeg virkelig havde håbet. Den er måske mere chokoladefarvet end sort, men den mørkeste jeg nogensinde har set.


Jeg har allerede præsenteret dem for en del gæster og kunder - og lad det være sagt: den deler virkelig vandene. Men jeg elsker den.


Men denne er plantet ud i mit formeringsbed og skyder som besat. Så til efteråret kan jeg dele og få en del identiske planter.


Dette er planten fra sidste år. Også den finder jeg yderst smuk.


Spændende at frøså nye planter og se udkommet.
Jeg har en del nyindkøbte staudefrø, som snart vil blive sået. Og så er det bare at vente - igen.




6 kommentarer:

  1. Denne svarte riddersporen er super fin. Jeg har også en i hagen min.

    Klem Vivi

    SvarSlet
  2. Hej Helga. Den er fantastisk, jeg kan virkelig godt lide den!

    SvarSlet
  3. Nærmest et mirakel! Ville gå med til at give min Venstres arm, hvis jeg ejede sådanne riddersporer. Særligt den 'sorte' er helt speciel! Er betaget!

    SvarSlet
  4. Ps. Kunder....? Kan den købes?

    SvarSlet
  5. Jeg satser på at få lavet en del i efteråret når de kan deles. Men der bliver nok ikke så mange så jeg kan opfylde alle ønskerne om at købe den.
    Jeg skal nok give lyd når de er salgsklare.

    SvarSlet
  6. Jeg kunne sagtens finde en plads i bedet og forestiller mig allerede alle mulige plantepartnere til den! Jeg ønsker dig stor succes med dem :)

    SvarSlet