søndag den 5. januar 2014

"Fruen" kan endnu.

Verdens mindste mynte - fruemynten - er normalt helt forsvundet på denne årstid. Men ikke denne vinter.
Det er min favoritmynte i haven. Mindre end husfred men så stærkt duftende og en forsigtig hånd henover den - ja så står duften op også her ved vintertide.


Så lille og livskraftig at man kun kan glædes.


Den blå lærkespore med sine flotte blade, beviser også livskraft.


Normalt er gyldenlak etårig, men i milde vintre klarer de sig hos mig.
Så jeg er spændt på om der kommer vintervejr og tager livet af dem eller jeg slipper for at så nye til foråret.
Disse er brogetbladede og glæder mig hver sommer.



2 kommentarer:

  1. Er det virkelig blade fra lærkesporen der allerede er kommet frem her i januar? Spændende i så fald!

    SvarSlet
  2. Godt nytår, Helga!

    Hjerteligst

    SvarSlet