onsdag den 18. februar 2015

Vågnet af vinterdvalen.

Forårsfornemmelserne er kommet i takt med lysets tilbagevenden. Hvor er det pragtfuldt at mærke energien i krop og sjæl. Ikke engang en let regn eller til tider hård vind, kan holde mig indendøre. For der er intet som at gå i haven, dufte til foråret, høre og se fuglene i vældig aktivitet, finde handskerne og beskærersaksen frem og så er det igang.


En af mange selvsåede helleborus - mange flere vil blomstre for første gang  i år.
Som at få en lykkepose med ukendt indhold.


Mine yndlingskrokus - sarte i farven men stærke på alle andre måder.


Helleborus "Lemon King".
Har også børn på vej - hvem mon de ligner.

God dag til alle.

8 kommentarer:

  1. Velkommen tilbage fra vinterdvalen :)

    Her glæder jeg mig til det bliver bare en smule mildere i vejret, så jeg kan komme ud i haven igen. Jeg har dårlig ryg, så skal passe meget på når det er meget koldt, så hellere vente lidt og så kunne klare forårsklargøringen uden rygsmerter....håber jeg :)

    SvarSlet
  2. Så herligt Helga!!
    Nå er våren igang..også her hos meg...ikke snø i hagen...og mange løkplanter på vei opp.Vi nyter og som du sier våkner opp etter vinteren:))
    God helg:)

    SvarSlet
  3. Nydelige bilder av tidlige vårblomster! Det er så deilig når det endelig begynner å blomstre i hagen! hilsen Anne-Kristin

    SvarSlet
  4. Kunne se på et af dine ældre indlæg at du sår trælupin, vil du fortælle hvor du køber frø? Hilsner

    SvarSlet
  5. Kunne se på et af dine ældre indlæg at du sår trælupin, vil du fortælle hvor du køber frø? Hilsner

    SvarSlet
  6. Jeg har selv høstet frø af trælupin. Nu har jeg faktisk ikke sået de sidste par år, men det skal jeg se at få gjort igen. Har været heldig at et par planter har klaret de sidste vintre fint.

    SvarSlet
  7. Jeg har efterlyst navnet på en julerose, men nu tror jeg, at det er den du har,
    som hedder "lemon King".

    Hilsen Bente

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen det er jeg rigtig glad for at erfare. Den er smuk den julerose og min står nu med rigtig mange blomster.

      Slet