onsdag den 1. august 2012

Home and Garden


er navnet på en skøn rose. Jeg så den første gang på Clausholm Slot i Det Jyske Haveselskabs Have for en del år siden. Har både som regel blomster i klaser men dog også enkelte. Desværre har den ikke ret meget duft, men den er så sund og robust at det opvejer den mangel. Ydermere tåler den al regnen rigtig godt, et ekstra plus.





Den står i et bed med lutter mørkløvede dahliaer, hvilket gør den endnu smukkere.


Matucana, den smukkeste og mest duftende lathyrus i min have.


Den mørke kvan´s blomster er et studie i symmetri og skønhed.




10 kommentarer:

  1. Gisp, hvor er Home and Garden smuk, smuk, smuk :)

    SvarSlet
  2. Home and garden er en kjempe flott rose! Jeg så også denne rosen i park nå i sommer, og jeg merket meg navnet. Denne må jeg prøve i hagen min!


    Ha en fin onsdag! Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Den blomstrer overdådigt denne sommer.

      Slet
  3. Fin lathyrus! Jeg har den også - gad vide hvordan hele planten ser ud hos dig? Jeg synes, den bliver lidt bar/vissen nederst...

    Super smuk rose!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Den har nogle visne blade forneden. men jeg planter ofte noget andet foran dem. Så ses det ikke.

      Slet
  4. Yndig rose, det lyder som om den har en perfekt placering:)

    SvarSlet
  5. Jeg glæder mig over dig meget varmt.
    Jeg glæder mig til din blog.
    Du har gode indlæg og smukke billeder.
    Hilsen fra Polen.
    Lucy

    SvarSlet