fredag den 8. marts 2013

Fredagens bedste nyhed: Urban Gardening i Aalborg bliver nu en realitet.


For en uge siden kunne man for første gang læse om et nyt forslag fra politikerne her i Aalborg og allerede nu er det blevet vedtaget. Hvor længe man har haft forslaget i skuffen, ved jeg ikke. Men at vi så allerede en uge efter kan konstatere at det bliver en realitet, må siges at være intet mindre end fantastisk.

Fremsynethed af allerbedste slags. At vort nu nedlagte Karolinelund ( tivoli for dem udenbys fra ) i den grad kan blive en plads for folket og en super oase, hvor der også må holdes dyr, glæder sådan en havenørd som mig. Jeg kan næsten ikke få armene ned og hvor glæder jeg mig til at se hvad alle de kreative sjæle kan få ud af det.



Kultur og fritid Brødkrumme seperatorNatur Brødkrumme seperatorAktivt friluftsliv Brødkrumme seperatorAalborghaver - få jord under neglene

Aalborghaver - få jord under neglene

Forårsblomster Sommerblomster Forårsblomster Sommerblomster
Denne side indeholder informationer om hvordan du kan dyrke din egen have på Aalborg Kommunes arealer. Vi kalder arealerne "Aalborghaver".
Aalborghaver er et tilbud om lån af arealer til havedyrkning. Arealerne skal på et tidspunkt benyttes til noget andet, men indtil da låner vi arealerne ud til hobbybetonet dyrkning af blomster og grøntsager.
Vi starter Aalborghaver op følgende steder:
  • Venøsundvej i Aalborg Øst
  • Hjørringvej v. Jem&Fix
  • Karolinelund
  • Mulighedernes park ved Skelagergårdene 

Der er meget mere at læse både i avisen og på kommunens hjemmeside til de interesserede.

God weekend.

4 kommentarer:

  1. Jeg hørte det godt i radioen, alletiders ide, især Karolinelund som jo står tom meget af tiden, tænk hvis der kunne komme lidt liv igen.
    Med venlig hilsen
    Lene Jensen Nordjylland

    SvarSlet
  2. Dette var spennende,Helga...Aalborgshaver...jeg kjenner ikke til stedene,men kjenner jeg dere rett blir dette superflott!
    Gøy du likte mine rustne bokser...du må finne frem maling og penser og leke litt Monet`..:))..tenk 100stk...mye morro med de:))
    God helg og så håper vi på vår-varme:))

    SvarSlet
  3. Hvor godt! Det vil vi glæde os til

    SvarSlet
  4. Det var dog også en helt fantastisk skøn ide.....håber der er mange andre der følger i kølvandet ;0)

    Dorthe

    SvarSlet