søndag den 14. april 2013

Chocoholic eller chokoladeafhængig.



At jeg ynder de mørkbladede planter, vil vist være mange bekendt. En passion som Karen Platt åbnede mine øjne for og som gjorde at jeg måtte eje hendes bøger.  Og de bliver slidt, for de bruges så ofte. Enten som opslagsbøger eller som inspirationsgivere.


Så smuk er "chokoladen".


Tæt, kompakt og ikke så høj som mange andre sølvlys.


Det smukkeste, mørke løv. Næsten metallic i solskin.

Jeg fik de første hjem sidste år og idag har jeg atter pottet en del op.


5 kommentarer:

  1. Den er vidunderlig. Kan den bestilles - evt. sammen med den broget-bladede klematis, vi skrev sammen om i sensommeren?
    Forårshilsen fra Marthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marthe.

      Det kan den. Men det var en brogetbladet kaprifolie, ikke? Det var den jeg viste og har.

      Slet
    2. Jo - en kaprifolie, det var det, jeg mente :o)
      Siger du til, når jeg kan bestille?

      Slet
    3. Dt kan du tro jeg gør.
      Har forhåbentlig nye med hjem fra Tyskland i weekenden, men jeg tror også at mine stiklinge fra sidste år har overlevet vinteren.

      Så forhåbentlig snart.

      Slet
  2. Sikke en skønhed, den kunne jeg godt tænke mig:-)
    Med venlig hilsen
    Lene Jensen Nordjylland

    SvarSlet