lørdag den 27. juli 2013

De stråler om kap med solen.


Alle farver har deres berettigelse i min have og jeg kan i grunden ikke påstå at jeg foretrækker een frem for en anden. Men det er som om at enten på et bestemt tidspunkt i døgnet, i et bestemt lys eller på en særlig årstid, så er nogle farver bedre end andre.
Således er det her i disse brændende solskinsdage, de gyldne og varme gule farver der fanger mit øje mest.


Jeg sår hvert eneste år de brogetbladede tallerkensmækkere. Ikke to får ens farvede blomster, men er unikke. Denne farve er den bedste.


Rosen "Augusta Louise" har også den varme glød over sig. Startende i midten for derefter at gå over i en køligere rosa som kontrast til de flotte støvdragere.


Helianthus "Summer Nights" har ligeledes den varme orange midte, der er en fantastisk modspiller til de mørke stængler. 

Gyldne dage har vi haft og nu vil jeg bede vejrguderne om at sende en stille regn til min matrikel.



4 kommentarer:

  1. Dejlige billeder. Jeg er især vild med Helianthus 'Summer Night' Den ville lige passe ind i den græshave, jeg drømmer om, når jeg drømmer søde drømme :)

    SvarSlet
  2. Tallerkensmækkere hører sommeren til, men den brogede har jeg endnu ikke prøvet. Havde ellers fået en enkelt plante sidste år, men var ikke så snedig at få taget frø fra den.
    Kan kun give dig ret med alle farverne... :)

    SvarSlet
  3. Ja så sant som du sier...noen farger til bestemte tider er
    så riktig og vi føler at ..yes..dette er såå flott:)
    De varme gylne fargene overtar også i min hage nå utover i august og føles helt naturlig:)
    Likte rosen din "Augusta Louise".
    Nå har vi fått litt regn her hos meg og marken suger det til seg,men fortsatt veldig tørt.
    Ønsker deg en fin ny uke:))

    SvarSlet
  4. That "Summer Nights" is great looking. Would look nice in my gardens. Thanks for the photos. JC

    SvarSlet