tirsdag den 16. juli 2013

En hyldest til Linné - Ulf Nordfjells prisvindende have.


Først på Chelsea Flower Show i 2009, så en mellemstation i Göteborg for endelig at lande ved Linnéuniversitetet i Växsjö. Det er Ulf Nordfjells hyldest-have til Linné i anledning af 300-året for den kendte svenske biolog. En have vi også besøgte på vores Sverigestur her i juli.

En stor oplevelse at se en i målestok lille have, indeholdende så meget og så mange elementer, som kun en sand mester kan udføre. Indfaldsvinkler og udsyn, lige linier og cirkler, vand og jord. Nærmest en refugie-stemning skabte den have hos mig.





Linné kigger med og våger over sin have.
Hans ansigt var tydeligere i virkeligheden end mit kamera kunne indfange det.


Maleren holdt ikke ferie, men passede troligt sit arbejde.





En dejlig oplevelse.




Her ses Linné vist lidt tydeligere.


Haven insisterer på at man sætter sig og bare "er".


Smukt beliggende ved Trummen Strand.

5 kommentarer:

  1. Det ser virkelig ud som et spændende og meget smukt sted. Så er der endnu en have der kan føjes til besøgs-have-ønskelisten... :)

    SvarSlet
  2. Sikke et tip!!! Har bog med den have, som jeg virkeligt har sukket over også. Heldigvis kommer jeg ofte til Växsjö, så den skal da klart ses:0)) - Ih hvor er jeg glad for at blive bevidst om, at haven er kommet dertil.
    STORT smil og masser af sommerhilsner fra Katinka

    SvarSlet
  3. Skøn have,,,,,,den kommer da også lige på min liste.Er selv lige vendt hjem efter en dejlig tur til London Og Hampton Court Flower Show.Har taget en masse dejlige billeder derfra, som jeg viser af nogle gange.Altid dejligt at komme ud og blive inspireret.
    God dag Jette

    SvarSlet
  4. Sikket en fin demohave....det svenske ses osse tidlig med de Falun malelet plankeværk. Flot billede af dig og søster.
    En hilsen fra London

    SvarSlet
  5. Sverige er også på listen over lande, jeg gerne vil på haverejse til. Godt med et tip :)

    SvarSlet