torsdag den 6. marts 2014

Nyheder i planteskolen i år.

Om ikke lang tid lander de nye planter her i min lille planteskole og det er som juleaften når fragtbilen sætter dem af. Så går det hurtigt med at få pakket ud og plantebordet indtages i mange af de lyse timer.
Her er et lille udpluk af dem.

Veratrum nigrum

Veratrum nigrum eller sort foldblad.
De specielle og smukkeste blomster er så meget værd at vente på.

Houttuynia cordata 'Joker's Gold'

Houttuynia "Joker´s Gold".
Denne kamæleonblad har jeg prøvet af og den er skøn.

Houttuynia cordata 'Fantasy'

Houttuynia "Fantasy".
Denne er helt ny for mig og meget spændende med bladenes farve og form.

Rodgersia 'Herkules'

Rodgersia "Hercules".
Bronzebladene er blevet utrolig populære og denne har jeg selv haft i flere år.

Rodgersia 'Dark Pokers'


Rodgersia "Dark Pokers".
Helt ny og uprøvet, men skuffer med garanti ikke.

Sedum (H) 'Chocolate Drop' PBR

Sedum "Black Drop".
Endnu en sedum af de mørkløvede, som jeg efterhånden samler på.

Jeg vil lægge flere billeder af de nye planter ud i løbet af måneden.
Ellers kig på www.idehaven.net under planteliste 2014.



4 kommentarer:

  1. Det ser jo bare ud til at være super interessante planter, dt må jeg kigge nærmere på.
    Mange hilsner

    SvarSlet
  2. Den Sedum ser spændende ud..dem samler jeg også på.
    Håber godt nok jeg kan komme op til dig en tur i år men det er ikke altid let at få det til at passe, når man selv har åben have.
    Hilsen Rita fra Blomstertøsens have

    SvarSlet
    Svar
    1. Den problematik kender jeg alt for godt selv. Med årene har jeg lært at sætte mig realistiske mål for antal havebesøg: 2 nye om året. Flere er absolut bonus.

      Slet
  3. Så masse yndige planter :), delikate farger :).

    SvarSlet