søndag den 26. juni 2016

Things are changing - tid til et nyt kapitel.


Dette skilt har i 16 år stået ude hist hvor vejen slår en bugt - det gør det også lidt endnu - men ikke længe. Som et vartegn for min helt specielle, egne og dejlige have - efter mit hoved. Det har hilst så mange gæster velkommen i både have og B&B.

Men det slutter snart for hus og have er til salg. Jeg har besluttet mig for at skulle videre med et nyt og andet haveliv - kolonihaveliv. Haven er købt og indtaget, der flyttet potter og krukker ind, der er fjernet noget og nyt plantet, der er overnattet i huset og der er nydt vin i det nye orangeri.


Døren til mit nye skønne kolonihavehus byder indenfor.


Det nye dejlige orangeri. Nu skal man forestille sig roser i blomst overalt - nå må vist hellere få taget nogle flere billeder af herlighederne nu så de er "up to date"

Men når alt falder på plads, så flytter både en syren og så det kendte skilt også ind.
For idehaven forsvinder ikke - den flytter.

Ikke for at være en åben have som nu, kun ved særlige lejligheder.
For nu vil jeg til også at have tid til at komme rundt og se alle de skønne haver og steder jeg aldrig har haft tid til at besøge.


Med ønsket om en god sommer.



11 kommentarer:

  1. Ja det er da nye tider, håber du bliver glad for det, det ser flot ud.
    Der er blogtræf hos mig på lørdag :) hvis du vil ud og se haver.
    Hilsen Lisbeth

    SvarSlet
  2. Riktig lykke til med ditt nye hageliv! Det orangeriet ser flott ut, gleder meg til å følge med utviklingen der! Klem fra Anne-Kristin

    SvarSlet
  3. En stor beslutning, for som du skriver, var idehaven skabt præcis, som du ønskede, den skulle være.

    SvarSlet
  4. Hej,
    Hvor er det flot dit nye Orangeri. Tak for alle de gode skønne blomster fra den gamle Idehave.Jeg håber den nye have bliver så skøn og dejligt at komme ud og se andres haver. Du skal være velkommen en dag her også. Elsker når du viser nye skønne blomster du har dyrket eller opsnusset et sted.

    SvarSlet
  5. Kære Helga
    Stort tillykke og held og og lykke med det nye kapitel i dit liv.
    Vi sidder i den lastede bil på vej nedover Jylland og fryder os over at vi nåede Idehaven inden du lukker den. Tusind tak for igår og for alle de spændende og skønne planter som vi fik mulighed for at eje. Vi har forsøgt at repetere navnene 😄
    Jeg glæder mig på dine vegne over dit nye hus og orangeri - og håber at kunne se det på et tidspunkt.
    Forsat god søndag 😄

    SvarSlet
  6. Hej Helga. Tillykke med det nye kapitel i dit liv. Det ser allerede ud til, at du kommer til at trives rigtig godt i kolonihaven. Det er et meget flot orangeri. jeg håber, du får solgt huset godt.

    SvarSlet
  7. Det ser ud til du har fundet et nyt paradis. Stort tillykke med det og dit nye haveliv. Glæder mig til at se mere. :o)

    SvarSlet
  8. Lykke til med et nytt hageliv !!
    Orangeriet må nok være en drøm for de fleste :-) Vakkert.
    Vi skulle gjerne i etterpåkokskap, hatt et helt annet drivhus, som et orangeri...
    Nyt sommeren.
    Eirin

    SvarSlet
  9. Hej Helga.Jeg vil da også ønske dig held og lykke med dit nye liv og have.
    Sikke da et smukt orangeri.Ser frem til dejlige indlæg fra dit nye sted.
    Godaften Jette

    SvarSlet
  10. Hej.
    Sælger du så ud af alt det du har i din nuværende have, eller flytter du det hele med til dit nye sted.

    Lyder spændende. Glæder mig til at følge.

    Hilsen Bente.

    SvarSlet