lørdag den 16. juli 2016

Kolonihaven - stemningsbilleder.

Den store have er sat til salg og en mindre overtaget. Jeg læser bogen "Kolonihaveliv" og er blevet medlem af endnu en forening.


I en kolonihave skal der høstes - ikke så meget i år, men nye planter skal i jorden og yde til næste sommer.


Den tidligere så tomme og bare pergola, er nu fyldt med et rosenflor i skøn symfoni med clematis.


Kigget er til blomster uanset om jeg er indenfor eller udenfor. Det ene afløser det andet.


Her er der godt at sidde med morgenkaffen.


Og en del af mit jern-grej er bestemt også kommet på plads. Det er så stor en del af mit haveunivers.


Cottagegarden-stilen er der og det er jo bestemt også lige mig. 


Smukke selvsåede valmuer samt min gamle ærtesort "Purple podded". At farverne så klæder hinanden så godt, gør jo ikke noget dårligt for oplevelsen.


Taler vist for sig selv.


En helt sort af tobakspibeplante - købt hos en tjekkisk havemand i Kiekeberg. 
Jeg elsker jo at finde nye, sjove, sære, spændende og anderledes planter.


En af rosernes kærester. 


Aftenhimlen.

Tak fordi du kiggede med.



13 kommentarer:

  1. Hvor ser kolonihaven altså bare dejlig ud, Helga. 😊🌷🌺🌸
    Knus Berit

    SvarSlet
  2. Det er den skønneste kolonihave du har :o)

    SvarSlet
  3. Hvor skønt Helga idyllisk....ja nye planter du finder er jo som fod i hose..tak for kikket...
    Kram Grethe

    SvarSlet
  4. Rigtig flot.

    Kig evt. forbi FlowerAwards, tror du har gode chancer for at vinde: FlowerAwards2016

    SvarSlet
  5. Yndig kolonihave. Jeg sad netop og researchede på idéer til vores have. Her i vinter savner jeg utrolig meget sommerfarverne fra haven..

    SvarSlet