fredag den 25. februar 2011

Det var kattens!

Det bliver vist lige et lille tema, at præsentere dyrene her på matriklen.


Født og opvokset på en gård på landet som jeg er, betyder også at dyr altid har været en del af ens hverdag og liv. Jeg havde da heller ikke været flyttet hjemmefra længe før jeg fik den første kat. Og lige siden har der altid været dyr i mit liv.

5 glade killinger i deres yndlingsstol.



Vores nuværende kat Knirke er tredje generation efter en hittekat fra Skagens omegn. Navnet skyldes hendes måde at spinde på da hun var lille killing - det lød som en knirkende dør. Nu har hun heldigvis en for katte mere normal spinden. Hun er 7 år, leverer hvert forår et kuld killinger til både egne og nabobørns store glæde.



"Skal vi vækkes nu?"

Så med en killingesikker kat som Knirke, venter vi bare på at maven vokser og begynde at gætte på hvormange familien skal udvides med i år.
Det skal så lige siges at vi har været heldige at finde gode hjem til killingerne, så vi har kun Knirke. Hun har til gengæld en anden god ven her i huset. Det må blive næste dyreportræt.

3 kommentarer:

  1. Du har ret. På gårde på landet har man katte - de er et "must", hvilket vi også har måttet sande. Uden mindst én kat ville her være alt for mange mus, så jeg er glad for vores hjælper. Spændende, hvor mange søde, små killinger, du får i år.

    Kh Birgitte

    SvarSlet
  2. Hold op hvor er de super dejlige!!! - spændende hvor mange der kommer i år

    SvarSlet
  3. Åh, hvor er de vidunderlige :-) Vi har også 5 katte hos os.

    SvarSlet