lørdag den 5. januar 2013

Rosenudstilling ved Bjerringbro og IGS i Hamborg.


Billede


Med posten idag kom det nye rosenkatalog fra Hviids Planteskole og med det en invitation til den store rosenudstilling i dagene 27. - 29. juli.

Det er 3. gang de afholder den og der et kun et ord der dækker: fantastisk.
Så alle der holder bare en smule af roser, bør afsætte en dag. For familien Hviid´s private have er også åben og den er bare så seværdig.

Ghita Nørby åbner udstillingen, Torben Thimm deltager og endvidere kommer rosenforædlerne Poulsen Roser, David Austin Roses, Tantau Rosen og Kordes Rosen.
Haveselskabet, Det danske Rosenselskab og en del planteskoler og gårdbutikker.

 
Rosen Midnight Blue fra Hviid´s Planteskole. Den forelskede jeg mig i til udstillingen i 2010 og har den i min have. Den tiltrækker sig altid pæn opmærksomhed.



Den 26. april åbner IGS - International Garden Show i Hamborg og det varer helt frem til d. 13. oktober.  Temaet er "Around the World in 80 Gardens".








Jeg har besøgt flere tyske haveudstillinger og de har en ret høj standard. Så jeg vil bestemt se om ikke jeg kan nå en tur omkring denne i Hamborg. Der kan læses mere på nedenstående link.

http://www.igs-hamburg.de/en/exhibition/

10 kommentarer:

  1. Spændende med rosenudstilling i Hviids Planteskole, der kunne jeg godt tænke mig at tage hen.

    SvarSlet
  2. Det kunne jeg også... Skal man have invitation??

    SvarSlet
    Svar
    1. Udstillingen er åben for alle og man vil ikke fortryde at bruge en dag på den.

      Slet
  3. Tak for tips! - Jeg får også lyst til at besøge Hviids!

    SvarSlet
  4. Det i Hamburg må være i Plant und Blumen som ligger midt i Hamburg ( det er den gamle botaniske have , den nye ligger udenfor ) Plant und blumeer altid et besøg værd og især om sommeren om aften hvor de sætter ind med vandorgel

    SvarSlet

  5. Rettelse

    Planten un Blomen hedder det

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ege.

      Det er på en ø i Hamburg - Vilhelmsburg - det laves. Så vidt jeg kan se, kreeres det hele til udstillingen. Men jeg har a<ldrrig været der, så det kan være spændende.
      Vi ses.

      Slet
    2. Rosenudstillingen lyder voldsomt fristende, der skal vist laves et lille notat ;)

      IGS forvirret mig lige lidt, er det samme som BUGA? Og den udstilling skal jeg jeg med garanti ned og se og helst to gange nu hvor den er så tæt på.

      Slet
  6. Åse Hviid's kreative butik slår alt jeg har set endnu, og så er hun et livsstykke. Altid glad og positiv.
    De er et besøg værd.
    I næste uge skal vi til messe i Odense og se hvad de nu har fundet på af nye roser og dekorationer.
    Hilsen
    Anne Marie

    SvarSlet
  7. Tak for tippene :-)

    Rosenudstillingen på Hviids planteskole skal jeg helt sikkert se og udstillingen i Hamburg lyder bestemt også tillokkende.

    SvarSlet