tirsdag den 22. oktober 2013

Græsser - kan bruges på mange måder.

Jeg har ikke nogen helt klar fornemmelse af hvor udbredt græsser er i vore haver i disse år. Men jeg synes jeg oplever et stigende salg og det skyldes nok de nogle af de nye sorter jeg har fået. Men måske også fordi de bliver introduceret så man kan se hvor anvendelige de er. Især i store krukker gør de sig så flot og man undgår de ofte store besværligheder med at få dem flyttet eller fjernet. Specielt de tuedannende græsser er populære og i krukker hen over vinteren udgør de et smukt syn med rimfrost og sne på sig.


Denne lille luzula har nu selv sået sig i mit gamle æbletræ, så lidt snylter er der altså over den.
Ellers har jeg den i krukker.


Koksspanden med den blålige græs i, har stået der i mange år.
Beklager det lidt utydelige billede.


Denne ophiopogon "Silver Dragon" er en nyhed og absolut en vinder.
Vokser betydeligt hurtige end dens sorte fætter, bliver større og er så flot.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar