lørdag den 12. november 2011

Inde og ude.

Fredagsplanen blev overholdt. Dahliaknoldene er "puttet" for vinteren og pelargoniereolen er også tømt.  Alle de søde små er sat køligt og så er det bare at vente på at vi går mod forår igen.
Det er altid med blandede følelser at jeg "pakker sommeren ned", men samtidig synes jeg også at jeg har brug for hvileperioden - akkurat som planterne.




Nogle af geraniestiklingene har vokset sig pænt store her i det lune efterår og står med de flotteste blade. Disse er Katherine Adele.
Og så er der frøsåede karteboller. Klar til næste års blomstring.
Det er een af de planter som ikke kan købes i traditionelle planteskoler, men der kommer altid forespørgsel på den og så er det godt at være forberedt.





2 kommentarer:

  1. Du har da ret - vi havefolk kan godt have brug for en pause. Vi kan i hvert tilfælde beslutte at have denne positive holdning til den tvungne pause som årstiden giver os og så bruge den f.eks til at få orden på billedarkivet, udforske nogen af alle havebøgerne i reolen, læse op på haveblogs og ikke mindst lægge dejlige planer for næste sæson.
    Fortsat god weekend

    SvarSlet
  2. Du kan have ret i at man måske kan trænge til en pause i haven.
    Jeg er nu i haven 1 - 2 timer endnu, så længe vejret tillader det. Jeg vil gerne have så mange stauder klippet ned, som jeg kan nå, for ellers kan jeg slet ikke følge med, når foråret kommer.
    Gode billeder.
    Tak for kigget.

    SvarSlet