fredag den 25. november 2011

Vejrudsigten siger storm.

Så jeg skyndte mig ud for at plukke de sidste madæbler ned af træet. Det er den gamle sort Bramley, som bl.a. Claus Meyer er meget glad for. Det er jeg også, for det er et æble der kan anvendes til næsten alt. Jeg kogte mos,  lavede æblekage  og den er såmænd også spist.


I år var der ikke så mange æbler på træet, men de var til gengæld meget store.
Pletterne var kun overfladiske og æblerne absolut fine.
Så nu ser jeg frem til næste års blomstring og forhåbentlig gode høst.



Rosen Wild Rover viser lige sine formodentlig sidste blomster.
Jeg er stadig helt glad over al den sene blomstring hos roser og stauder.
Det er jo en fornøjelse at opleve hver enkelt dag her i november, hvor der stadig er lunt.

Men det er jo nok ovre efter søndag. Allerede nu blæser det friskt her og på Færøerne er det helt galt.
Mindes med gru stormen for en del år siden og krydser fingre for at det ikke bliver så slemt.



1 kommentar:

  1. Ja lad os håbe at det ikke går så galt med stormen, men man kan jo lige så godt være på forkant og 'redde' nogle ting :) Jeg har i hvert fald nogle lanterner og lignende jeg skal ha sat i læ for blæsten...

    Ha en go dag...

    SvarSlet