onsdag den 22. februar 2012

Bedre sent end aldrig.

Sådan må overskriften på dette indlæg vist lyde.
Nu fik jeg nævnt hvor jeg har købt mine lupinfrø og så tænkte jeg, at jeg også lige vil give et par gode links mere til frøfirmaer.   






http://www.seemnemaailm.ee/swed/


Ovennævnte frøfirma i Estland har jeg handlet en del hos. Hjemmesiden er bl.a. på svensk og de er meget billige, frøene er gode og servicen i top.
Nu er de også begyndt at have økologiske frø, så et plus mere til dem.


Aubergine 'Mix'


http://www.graines-baumaux.fr/


Denne hjemmeside tilhører et franskt firma, der nok har det største katalog jeg har set; næsten 600 sider.
Udover frø har de også planter og alt havetilbehør. Fantastisk flot opsat hjemmeside, men priserne er altså også i top!
Jeg har ikke købt noget der endnu, men kender nogen der har, og de siger absolut god for firmaet.



Mangold 'Bright Lights'


http://www.odla.nu/


Denne er svensk og sælger udover frø, også mange planter løbende hen over sæsonen. Jeg har købt bl.a. pelargonier der og de var fine, prisen også ok.


Jeg er lidt ærgerlig over, at jeg ikke har tænkt på at give disse links videre før nu. For mange har jo nok købt de frø de skal have i år.
Men man kan jo gemme siderne og så måske næste år.


Jeg køber også frø flere andre steder, har dog holdt noget igen i år da jeg har så mange fra tidligere og så selv høster flere og flere.

3 kommentarer:

  1. Tak for de gode links. Det fra Estland lyder interessant. Ja, jeg må vente til næste år, da jeg har købt dem jeg skal have. Men altid rart med gode tips.

    SvarSlet
  2. I am going to be using "Bright Lights" again in the gardens this year. I use it as a decorative accent to the other plants. It is great. Jack

    SvarSlet
    Svar
    1. The same here.
      Try the red ones with pelargoniums.
      Smashing.

      Slet