søndag den 6. maj 2012

Dicentra-nyhed af den fineste slags.



Hvor heldig kan man ikke være, sådan at falde over sådan en skøn ny lille dicentra.
Desværre har jeg ikke det nøjagtige navn, måske nogen kender det. Ellers gør det heller ikke noget.

For helt speciel er den med det grå-gyldne løv og så de meget mørke blomster og stængler. En kombination jeg ikke har set før hos nogen planter.









Så har man jo igen givet sig selv ekstra arbejde. Nemlig at finde en plads til i haven.
Og så håber jeg den vil trives ligeså godt som den herunder.



Denne dicentra står mellem nogle fliser og sten halvvejs under et havebord og fylder godt.
Og hvor den kommer fra, ved jeg ikke. Selvsået for et par år siden.
Og indtil nu den eneste jeg har i haven.

Men nu får den selskab af den nye ovenfor.



12 kommentarer:

  1. Uuuuuuh den er lækker!!

    Hjerteligst

    SvarSlet
  2. Ja, den er da virkelig skøn - sådan en har jeg heller ikke truffet på før.
    God fornøjelse i haven med at finde den en plads :o)

    SvarSlet
  3. Den er da virkelig skøn :-D Altså hvor findes der egentlig mange forskellige slags når man sådan kigger rundt i blogland. Den ene skønnere end den anden.
    Om du så skal skrue den ned imellem to andre skønne vækster så skal du nok finde plads er jeg sikker på... ha ha...

    Marianne :-D

    SvarSlet
  4. Ja, den er virkelig nydelig og den bærer det vakre navn: Dicentra "Burning Heart" Jeg plantet en sånn i fjor vår og den vekker stor oppmerksomhet i bedet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen det navn passer også perfekt til planten og blomsten. Tak for det.

      Slet
    2. Takker for navnet!

      Hjerteligst

      Slet
  5. Sikke noget vidunderligt løv... meget smuk... - tak for at vi også fik navnet af Parkvegens Hageglede!

    SvarSlet
  6. Super fin og lækkert løv.
    Det bliver et godt match.

    SvarSlet
  7. Den er mye mer elegant enn den vanlige sorten. jeg kjøpte en i fjor, men nå ser det dessverre ut til at den har blitt borte etter vinteren.

    SvarSlet
  8. og den er super i krukke...min har holdt til tre vinter i en 24 cm potte i ler
    Dicentra Burning Hearts er en super plante

    SvarSlet
    Svar
    1. Takker for anbefalingen/erfaringen! Den må jeg bare støve op (forhåbentlig i Geografisk Have på Grundlovsdag).

      Hjerteligst

      Slet