søndag den 24. juni 2012

Brogetbladet kaprifolie, Melton Pastels, og Rosens Dag.



Så blomstrer min nyeste kaprifolie. Og det er også en tysker fra sidste års marked i Kiekeberg. Brogede blade med rosa skær og den sødeste, duftende blomst.
Den er plantet op ad en gammel, død birkestamme hvis bark faktisk passer rigtigt godt til kaprifolien.





 En anden ny plante fra sidste år, er en blåhat - knautia macedonica - i helt nye farver. Melton Pastels hedder den og i udspring har den et orange/rosa skær for senere at fremstå mest rosa.
Ligeså nem og villig som den dybrøde Mars Midget, så jeg tror den bliver ligeså populær med tiden.



Den bliver helt sikkert en af mine favoritter til buketterne her i sommer.

HUSK søndag er Rosens Dag og der er Havefestival i hele landet.
Der er helt sikkert en åben have i nærheden, så måske en søndagstur for at se roser og få haveinspiration.

God søndag.

8 kommentarer:

  1. En virkelig frister, din nyeste Kaprifolie!

    Rigtig god Rosens dag til dig. Når bollerne er færdige, stikker jeg i gummirøjserne og cameraet og går ud og foreviger mine (inden regnen vist endelig kommer til solskinsøen).

    Bilen er til Dyrskue, så jeg må vente med havefestival til næste uge. Skulle gerne til Enghøj Staudehave (de har også en blog).

    Hjerteligst

    SvarSlet
  2. Hei!
    Kaprifol er en flott plante og lukter veldig godt!
    Jeg skal feire Rosenes dag med å plante 4 nye roser!

    Ønsker deg en fin søndag. Klem

    SvarSlet
  3. Hej. Kaprifolien er sørme en flot plante. Jeg kan huske den fra mit barndomshjem også at den dufter helt fantastisk. Rigtig god havefestival til dig også.

    SvarSlet
  4. Hvor er din kaprifolie smuk.
    Vi har en med gule blomster, men den er ikke så langt fremme endnu.
    Tak for kigget.
    Ha´ en god dag.

    SvarSlet
  5. Jeg har også blomstrende kaprifolie, men den er helt almindelig, duften er fin.
    Er bange for, at det regner for meget til, at jeg får nogen besøgende i haven.

    SvarSlet
  6. Så nydelig din broketbladede kaprifolie er. Og med de nydeligste blomster! Det kan fort bli en måha-busk!

    SvarSlet
  7. En smuk og usædvanlig kaprifolie. Den kunne jeg godt tænke mig. Kender du navnet på den?

    Sommerhilsen fra Marthe

    SvarSlet
  8. Brogetbladet kaprifolie - nej, hvordan er jeg gået glip af den??? Den er da vanvittig spændende :-)

    Kh. Marlene

    SvarSlet