mandag den 11. juni 2012

Farver på


At "male" sin have med farver er spændende og kan være en drilsk øvelse. Nogle steder i min have er der taget meget hensyn til farvevalget, andre steder absolut ikke.


Indenfor havelågen er det gule farver og nuancer på blomster og løv, der dominerer. Det er også her jeg har flest forårsløg. Det er her jeg passerer mange gange dagligt og det er her haven "siger goddag" til gæster og kunder. Så derfor passer gult så godt dette sted.



De gule toner går over grønne, hvide og blå farver. Disse akelejer på vildspor i den del hvor der er hvide blomster. Men de gør ingen fortræd og får lov til at blive. De klæder jo hostaen ret godt.



Ved indgangen til det rum, hvor avnbøg omkranser, står en gulbladet hyld og i trækurven er der plantet duftende alyssum. Jeg regner med de vil vælte ud af kurven senere.


Rhododendron "Cunningham´s White" er lige startet med sin blomstring. Det er i modsatte ende af bedet med hostaen før. Og ellers er der en perlerøn og senere blomstrer konvalbusken. Lutter hvide blomster her.


Absolut sidste blomst på perlebusken for i år.
Og hvilken blomst. Meget, meget større end alle de andre.
Hvad kan det skyldes?


2 kommentarer:

  1. Læste også godt dit indlæg igår og ja jeg gad godt kigge indenfor, hvis altså ikke du boede så frygteligt langt fra Østersøens Perle.

    God mandag.

    Hjerteligst

    SvarSlet
  2. Grønt er jo kjempe fint, og det virker frodig og fint! Sammen med de hvite blomstrene så ble det lekkert!

    SvarSlet