lørdag den 14. maj 2011

Bly, blå viol.

For en del år siden købte jeg frø i England. Såede dem og året efter havde jeg den skønneste sartblå og anderledes viol. Den hedder på dansk storviol eller latin Viola Elatior. Det er en staude med en ret lang blomstringsperiode. Rank og strunk står den uanset vejr og vind, bliver 30 - 40 cm høj.


Den står foran det ene af mine drivhuse sammen med rosen Gertrude Jekyll.
Og det ser egentlig ganske fornuftigt ud.




En af de selvsåede hornvioler. Meget fin farvesammensætning og helt nostalgisk.

Dukkede frem da jeg fjernede en del blade fra sødskærmen. En surprise af de dejlige.








5 kommentarer:

  1. Fin blomst med gode egenskaber ;-). Kunne være der skulle kigges nærmere på den.

    SvarSlet
  2. den er smuk :-), den skal nok på ønskesedlen til næste år. Har plante stop for i år.

    SvarSlet
  3. Jeg syntes også den er en meget flot viol. Jeg har kun en lille viol, jeg må have nogle flere tror jeg !
    God weekend Gro

    SvarSlet
  4. I truly love your site.. Great colors & theme. Did you create
    this amazing site yourself? Please reply back as I'm wanting to create my own personal site and want to find out where you got this from or exactly what the theme is named. Kudos!
    My webpage :: cash advance savannah ga

    SvarSlet
  5. You really make it seem so easy with your presentation but I find this topic to be really something that I think I would never understand.

    It seems too complex and extremely broad for me. I am looking forward
    for your next post, I will try to get the hang of
    it!

    Also visit my homepage :: natural breast enhancement products

    SvarSlet