søndag den 24. april 2011

Fantastisk og dejligt.

Hvor har det været en dejlig påske og der er lidt tilbage endnu. Det hele er nærmest eksploderet. Mirabelletræerne blomstrer og dufter helt vidunderligt. Kirsebærtræet begyndte idag og imorgen står det så allerflottest. Jeg er blot ked af at det varer så kort tid, derfor må og skal det nydes intenst.



Bag den blå bænk er den endnu tomme hønsegård. Men det varer ikke længe før der kommer nye beboere. Matriklens vogter - skotten Zenta - plejer at sidde på bænken og betragte hønsenes gøren og færden. Den fornøjelse skal hun snart have igen.


Et andet træ der blomstrer lige nu, er sydbøgen. Også det har meget duftende blomster; duften er som det fineste krydderi og der er tusindvis af de yndigste, små lysebrune  blomster.
Sydbøgen kommer fra Sydamerika - deraf navnet - og vokser hele vejen ned langs Andesbjergene fra nord til syd. Træet har en meget smuk bark og er et træ med værdi året rundt.

1 kommentar:

  1. Jeg kan kun tilslutte mig, at sydbøgen er et træ, der har værdi hele året. Jeg har en i min have, som jeg holder meget af.

    SvarSlet