søndag den 10. april 2011

Plante smil og plante roser.


Søndagen bliver præget af rosenplantning. En masse barrods venter på at blive pottet op og jeg ved at jeg ender med en masse blødende rifter på hænderne. Alligevel er det noget af det arbejde jeg holder meget af.

At stå med de næsten nøgne grene og så forestille sig de smukke blomster der sidder på dem om kun et par måneder. Det er altså utroligt.



Jacqueline du Pré.
En ualmindelig rose, opkaldt efter en berømt cellist, der desværre døde kun 45 år gammel.

Specielt flot på grund af de flotte støvdragere mod de cremede hvide kronblade.




Awakening,
 en sport eller hybrid af New Dawn.
Med fyldte, duftende blomster. Utrolig smuk.




Alberic Barbier.
En historisk klatrerose fra år 1900.
Særdeles velegnet til at gro op i et træ da den let bliver 4 - 5 meter.


Dette er tre af de roser jeg skal igang med.


3 kommentarer:

  1. Det skal nok blive godt :-)

    SvarSlet
  2. Jeg er vild med Jaqueline du Pré - de røde støvdragere er bare så flotte op mod de enkel hvide rosenblade.

    Rigtig god fornøjelse i det dejlige forårsvejr :-)

    SvarSlet
  3. Hov, nu havnede jeg her på din blog igen! JEg melder mig straks til (det troede jeg faktisk jeg gjorde sidst, da jeg faldt i svime over dit indlæg om potagere.

    Nå. Det var Jaqueline du Pre, som jeg er helt eksalteret over. Må eje!

    Hardu et foto af den, hvor jeg kan se lidt mere af væksten? Håber ikke den bliver alt for stor til det sted, jeg har udset til den!
    Bedste blæsende hilsner fra
    Marianne
    Den Helbredende Have

    SvarSlet