fredag den 29. april 2011

Sorte tomater

Idag bliver mine tomater plantet ud i drivhuset. De er blevet vænnet til "udelivet" i nogle dage nu. Fem sorte tomater, både cherry og store. Dem glæder jeg mig til at smage. Jeg købte dem hos min sædvanlige gartner fra Bioland på Kiekeberg.


Så snart der skal knibes sideskud, tager jeg dem og sætter dem i fugtig kompost. Så er der lynhurtigt flere planter. I år vil jeg kun have de sorte. Og så et par agurker. Jeg plejer at være slem til at plante for mange. Sådan skal det ikke være i år.

Og så skal der lægges kartofler. Fik ryddet plads til dem igår, bedre sent end aldrig.
Snerler skal pottes op, har en fin dyblilla ny slags i år.

Den dag skal nok gå - hurtigt.

6 kommentarer:

  1. Sjov idé kun at have sorte tomater. Der er jeg nok ikke nået til endnu, der er så mange farver og sorter jeg skal prøve, så dit lille hint om ikke at plante for mange, tager jeg til mig... ;o)

    SvarSlet
  2. Uh ja, jeg kan heller ikke begrænse mig kun til de sorte, men jeg har dog mange nye sorte tomater i "sortimentet" i år. Det er så spændende med tomaterne :-)

    SvarSlet
  3. de ser spændende ud, smager de godt ?

    SvarSlet
  4. Jeg har tomater i både, rød, gul og sort, men mine er kun på friland, så det varer lidt før de kommer ud.
    God fornøjelse med kartoffellægningen ;-)

    SvarSlet
  5. Jeg lover at tage billeder af tomaterne når den tid kommer.
    De fleste jeg hidtil har prøvet, smager dejligt.
    Jeg får måske også en enkelt mere almindelig på friland, hvis jeg ellers kan finde plads til det. Ellers bliver det i en krukke.

    SvarSlet
  6. For første gang prøver jeg også sorte tomater. Og de 2 planter jeg har er allerede i blomst. Og sideskud. Bliver sat i Potter så der bliver lidt til vennerne spændende.

    SvarSlet