søndag den 11. december 2011

Dronning Ingrid til jul.

Lidt kryptisk måske, men ikke desto mindre sandt.
I orangeriet står flere af den skønne pelargonie med blomster på endnu.
Jeg har ikke klippet dem ned, plejer først at gøre det til foråret. Om det så er helt rigtigt eller ej, ved jeg faktisk ikke. Men det plejer at gå fint og så laver jeg en masse stiklinge til den tid.


Og denne pelargonie bliver jeg aldrig træt af. Så derfor glæder jeg mig over deres villighed her i den mørke tid. De virker heller ikke til at blive stressede deraf og det siger vel i grunden alt om den plante.


I baggrunden står de gamle Lady Plymouth, en ligeså elsket een.
Lidt visne blade, der bare giver lidt mere kulør, gør ikke noget.

Den eneste forskel på dronningens blomster nu og om sommeren, er at de er næsten hvide nu hvor de lyse timer er få.

Men det vender snart og jeg glæder mig.





3 kommentarer:

  1. Ja, jeg synes hun er køn dronningen også ved vintertide, mine er også blegnet i farven. Men gør vi ikke alle det om vinteren?
    Fru plymouth blomster stadig med fine lilla blomster her. Ja de er skønne de damer også ved vintertide.

    SvarSlet
  2. Hvor er den smuk.
    Tak for kigget.

    SvarSlet
  3. Håller med att de är två fina pelargoner.
    jag har stammat upp Lady Plymouth och den blev jättefin.
    Hälsningar
    Annika

    SvarSlet