fredag den 16. december 2011

Torsdagsrunden i haven

bød på et par dejlige overraskelser og så lidt høst til aftensmaden.

Egentlig var jeg mest ude for at samle nedfaldne grene op og fjerne en masse blade inden det næste blæsevejr kommer. Men jeg kan ikke gå ud med eet for øje uden at blive "distraheret" og selvfølgelig måtte jeg rundt for at se om  der var vintergækker på vej op. For det havde jeg læst på en anden blog, at de havde observeret.



Ingen vintergækker her, men til gengæld en sød blå primula var på vej.




Og min tvillinge-julerose med knopper.
Tvilling fordi det faktisk er to, en rød og en hvid sammen.
En gave fra naturen eller en fugl for nogle år siden.. Ikke plantet af mig og ej heller flyttet.
Men flere frøsåede børn har de leveret.




Og så lige en tur i køkkenhaven for at hente sødskærm, oregano, selleripersille, brønzefennikel, timian, lemonmelisse og bladselleri.

Til de grønne frikadeller og salaten.
Og tak for det milde vejr, der gør det muligt at hente så meget ude endnu.


2 kommentarer:

  1. Din tvillinge julerose håber jeg du tager et billede af, når den er udsprunget! Det ser spændende ud. Primulaer er jo også søde!

    SvarSlet
  2. Hvor er det fantastisk, at man kan hente så mange ting i køkkenhaven her i december - ren luksus ;-)

    Kh. Marlene

    SvarSlet