mandag den 26. december 2011

Julefred og rødgran.

Min barndoms kirke.
Ligger så højt oppe på en vindblæst bakketop, at den ses mange kilometer væk på sådan en klar eftermiddag som det var tilfældet i år juleaften.
Her gjorde jeg stop på vej til julefest hos min søster, for en krans skulle nedlægges på familiens gravsted.



Efter en stille stund ved kirken, fortsatte vi ud i det himmerlandske landskab, igennem skov og bakker til vi nåede bestemmelsesstedet.




Og jeg gjorde store øjne da vi kom indenfor hos min "lillesøster", for hun havde købt en rødgran!
Det var vort barndoms-juletræ og jeg har altid selv en rødgran; de år jeg altså har et juletræ.

Så er det altså rart at være storesøster!!

Hun - min lillesøster - er forøvrigt også ved at blive en rigtig havenørd, så det er dejligt med smittende interesser. 

Fortsat god jul derude.


1 kommentar:

  1. Hej.
    Rødgran er fine som juletræer. Det er sørme meget individuelt, hvilket træ der vælges.
    Vi har også rødgran, som min mands familie altid havde. Jeg er glad for at al mit blandede pynt gammelt og nyt ser fint ud på træet.
    Er også en storesøster. Det er jo fint når ens små søstre glæder en med samme interesse.
    Fortsat god jul.

    SvarSlet