torsdag den 8. december 2011

Tornerosesøvn.

Så er planterne gået til ro eller i hvile, om man vil.
På rad og række står de nu under et tyndt lag sne, som ikke skader dem, tværtimod. Og der må godt ligge endnu mere over dem.
Sidste hårde vinter viste planterne at de faktisk havde rigtig godt af det. De står på plantedug, som bevirker at vand trækker igennem hvis det bliver tøvejr og jeg undgår at de rådner.


Jeg har ikke tal på hvor mange potter der står på marken.
Men der er et par stykker. Mange er pottet om i efteråret, men en del skal det først til foråret.
Og det er et arbejde jeg holder meget af.


Det er så stedet, den grønne oase bag min have, hvor alle de stedsegrønne planter står.
Det er arealet der ikke bliver til byggegrunde, men forbliver grønt område. Yes!!!
Og der var her jeg gik og frøs om fødderne for at nyde synet.


Jeg har vist geraniebørnene før, men jeg er så glad for dem og deres forskelligheder.


Og alle pletterne, der snart ser helt døde ud. Men det skal man altså ikke lade sig snyde af, for de er levende dernede i jorden og kommer igen til foråret.


4 kommentarer:

  1. Uhm nogle herlige syn!

    Hjerteligst

    SvarSlet
  2. Ja, planterne i potter vil gerne have et tykt lag sne... Jeg har dog sat de fleste i drivhus i år, og de, der står ude, får overdækninger over - nogle, Peter har lavet for flere år siden. Der står dog potter ude uden nogen form for overdækning - det kan de fleste stauder godt tåle.

    Godt, at der ikke bliver bygget bagved din grund! Kan godt forstå, du er glad for det.

    Kh. Marlene (Staudefeen)

    SvarSlet
  3. Det ser godt ud. Bliver de stående på deres pladser, nu hvor stormen truer med at rase igen ?

    SvarSlet
  4. Det ser bare godt ud, men spekulerer også på, om dine potter bliver på sin plads med den storm der er påvej?

    SvarSlet