søndag den 8. januar 2012

Hvidt derude.

Ikke sne, heldigvis.
Men min benved - Euonymus fortunei "Emerald Gaiety" - står så flot og lyser op i en forholdsvis mørk del af haven. Den skal der et par grene ind af, så de kan udfylde noget af tomrummet i stuen efter at alt det grønne er båret ud.
Og så skal der tjørne- og mirabellegrene ind til drivning. Måske et par æblegrene også, for de er som alt andet langt fremme.







Det hvidblomstrende pebertræ er sprunget ud også.
Det må jo nydes i haven eftersom blomsterne hurtigt visner ned indendøre.

God søndag.




5 kommentarer:

  1. Det ser godt ud med blomsterne på pebertræet, og ja der kan blive noget så tomt inde, når gran mm. bliver taget ud efter julen.

    SvarSlet
  2. Har du bemærket, at de ravgule bær på den hvide pebertræ bliver siddende i fred for fuglene meget længere end de røde?
    Flot benved du har.
    Mine bliver altid hullet i kanten af 'billetklippere'(snudebiller). Men kun 'Gaiety', ikke 'Gold'. Mærkeligt?
    Anne Marie

    SvarSlet
  3. Hej Anne Marie.

    Sjovt at du nævner det med bærrene på det hvide pebertræ. Jo det har jeg oplevet hvert år faktisk. Og da jeg ikke rører jorden under det ret meget, er der mange frøsåede små pebertræer. De ældste jeg har pottet op, er to år nu og jeg håber de kommer i blomst næste år. Jeg har ikke erfaring med dem iøvrigt. så jeg ved ikke hvorlænge der går fra frø til blomstring indtræder. Det vil jeg da gerne vide hvis du og andre har erfaring dermed. Tak.

    SvarSlet
  4. Jeg har ikke været ude og kigge til mine tre-års planter. Men jeg tror de kommer i blomst i år.
    Spændende med alle de usædvanlige planter, du har.
    Hilsen
    Anne Marie

    SvarSlet
  5. Spændende med det hvide pebertræ, jeg har kun det lilla, men det er også smukt.

    SvarSlet