mandag den 9. januar 2012

Igen og igen.

Siden jeg i august købte Tasha Tudor´s bog på Amazon, er jeg gang på gang vendt tilbage til den. Det ender vist med at blive den ultimative havebog for mig. Eller biografi.
For det er ikke kun haven, men et helt liv i og omkring haven, bogen beskriver. Kvinden Tasha står for mig som et billede af en helstøbt person, der ikke leder efter perfektion i det ydre, men helt naturligt behersker det i sit indre. Og det er det billederne viser.




Alene forsidefotoet udstråler den ro jeg er overbevist om hun besad. For desværre så er hun gået bort.

Jeg stødte på en artikel om hende for en del år siden i et engelskt havemagasin. Har haft lånt bogen på biblioteket flere gange, før jeg måtte købte den!!

Den anden dag læste jeg et blogindlæg om Tasha Tudor. Der var udover en hel del billeder også links til videoer på You Tube med hende. Det er forunderligt nok videoer lavet af japanere, der har besøgt Tasha Tudor og hvis begejstring for hende, der ligger til grund derfor. Optagelserne viser en meget aldrende dame i sin elskede have, med sine ligeså højtelskede hunde.

Happy Tasha Tudor Day d. 28. august











8 kommentarer:

  1. Tror vist at jeg må en tur på biblioteket.
    Var der ikke en udsendelse om hende engang i tv - jeg synes at huske det svagt.. måske med Søren Rye..

    SvarSlet
  2. Også en af mine yndlingsbøger. Jeg fik den i svensk udgave omkring år 2000 og har læst den mange gange siden. De japanske klip har jeg også set på Youtube for et par måneder siden - underligt, at der ikke er flere klip fra hendes have egentlig.

    Kh. Marlene

    SvarSlet
  3. Jeg må vist også en tur på biblioteket, nu kan jeg nok ikke styre mig længere. Dog er bogen sat lidt længere ned på min bogønskelist, der er så mange havebøger jeg gerne vil eje. Men det er nu heller ikk' så ringe endda!!

    SvarSlet
  4. Ja jeg tror det var Claus Dalby, der introducerede de youtube videoer med Tasha Tudor - jeg har set dem, og dejligt at hun sådan selv fortæller om sin store have. Så jeg kan godt forstå du er glad for din bog, for hun er så autentisk.

    SvarSlet
  5. Jeg fandt dem ved at søge på Youtube, kan jeg huske :-)

    SvarSlet
  6. Den där boken gillar jag med, har läst den flera gånger.
    Tack för tipset om att hon finns på youtube.
    Hälsningar
    Mariana

    SvarSlet
  7. Der bliver vist kø på biblioteket - den kunne jeg sørme også godt tænke mig at læse :-)
    Knus Signe

    SvarSlet
  8. Claus Dalby har fornyligt fået rettighederne til denne bog og udgivet den på dansk. Det er et pragtstykke. Jeg kan godt forstå at både han og Anne Just blev meget inspireret da de stødte på den. Det er en bog der skiller sig ud. En af dem der bliver på nethinden. ;)

    SvarSlet