tirsdag den 24. juli 2012

Appenzell i Schweiz.


I kantonen St. Gallen i Schweiz, findes en meget speciel og historisk by, Appenzell. Her skal man altså også forcere nogle bjergveje for at komme dertil, men det er hele turen værd.
Byen kendes tilbage fra 1100-tallet og Martin Luther´s efterfølgere startede i 1522 med at prædike den protestantiske reformation her. Derudover har byen og stedet spillet mange roller i den schweisiske historie og det skal jeg ikke trætte med her.

Byen er derudover kendt for sine fantastisk flotte og gamle huse, der er flot bevarede for eftertiden.
De nedenstående billeder er af et og samme hus, som jeg ikke kunne står for. Og der er også pyntet med blomster og andet - læg mærke til julehjertet på døren. Billedet er fra d. 21. juli!!











På sin helt egen måde unik, kitchet og flot.

Jeg nåede også at besøge tre planteskoler under min ferie i alperne og hvad jeg fandt der, kommer snarest i billedform.

Ude godt men hjemme bedst.

3 kommentarer:

  1. Det bliver spændende og se hvad du er faldet for.. :0)

    SvarSlet
  2. Det glæder jeg mig også til, billederne af huset er spændende.
    Og ja ude godt, hjemme bedst :o)

    SvarSlet
  3. Smukke billeder - og Schweiz er et fantastisk land, når det kommer til at beskytte den naturlige flora - for eksempel er alle blomsterne i bjergene fredede :o)

    SvarSlet