søndag den 29. juli 2012

Hvide skønheder.


Hvide blomster altså smukke.
Der er vel egentlig ikke brug for at sige så meget mere om den sag.



Rosen Schneewaltzer.
Trods den megen regn og blæst, står den en del i læ ved det ene drivhus, og derfor er den ikke så medtaget og ødelagt som andre roser i min have.


Dahlia Eveline blomstrer endelig og det er een af mine absolutte favoritter.


Den hvide torskemund., Linaria purperea alba, er ikke så kendt eller udbrdt her i landet - endnu. For det fortjener den at blive.

Byder søndagen velkommen.


4 kommentarer:

  1. For noen herlige bilder, ja hvite blomster er vakre, og rosene elsker sol...men i år har det blitt en del regn. Vakkert i din have, skal notere meg Linaria.

    SvarSlet
  2. Hvite blomster er flotte! Så bra at det finnes roser som står godt i regnvær. Jeg har plukket så mange ødelagte roser i sommer. Håper på litt sol i dag!

    Klem Vivi

    SvarSlet
  3. Havebloggerne arbejder på at få Linaria udbredt. Den er jo så fin og nem - breder sig meget ved selvsåning, men er meget let at flytte eller fjerne den.
    Meget egnet til at medbringe som værtindegave - man har som regel rigeligt af dem allerede fra anden sommer.
    Jeg har en hvid jeg købte på planteskolen og så fik jeg en lille lilla fætter af "Hanne i Haven".

    SvarSlet
  4. Super smukke billeder og blomster - det er næsten ærgerligt, at der ikke er mere lys på, så de rigtigt kunne komme til deres ret! Men smukke er de...

    SvarSlet