onsdag den 11. juli 2012

Du milde clematis og Albertine.

Magen til blomstring hos clematiserne, erindrer jeg ikke. Selvfølgelig skyldes det nok at de bliver ældre, men vinteren og foråret må også have bekommet dem vel.
Det takker de så for nu med en overdådig blomstring.



Mit "Clematistræ"


Skønne, skønne "Etoile Violette" vokser i et udgået blommetræ, hvor grenene er savet til så skelettet ser mere naturligt ud.


Clematis "Jackmanii Rubra" var egentlig en fejlleverance. Det var den blå jeg havde bestilt, men er nu mere superglad for den røde.



Dagen rose er Albertine.
En ældre dame fra 1921, wichuraianatypen og af fransk oprindelse.
Det er en rambler, men hos mig fryser den ret meget tilbage hver vinter og når kun 2 - 3 m.



10 kommentarer:

  1. Et par skønne clematistræer du har og den ældre dame holder sig knagme også godt... :o)

    SvarSlet
  2. Du verden så frodige og flotte clematis du har!

    Nyt blomstring og kos deg! Klem

    SvarSlet
  3. Jeg er vild med blomster der vokser ind over træerne - hvor ser det oversådig flot ud!
    Sommerhilsner
    Rose

    SvarSlet
  4. Hvor er dine blomster dog smukke.
    Jeg kan rigtig godt li` farven på din Albertine.
    Tak for kigget.
    Ha´ en god dag.

    SvarSlet
  5. Det er da utroligt så skønne dine clematiser er - jeg elsker klatreplanter på træer.
    Tusinde tak for din fine billeder!

    SvarSlet
  6. Du milde himmel, hvor er dit "Clematis-træ" dog smukt. Her vil vores blommetræ sikkert lide samme skæbne om nogle år, hvis ikke der snart viser sig blommer...

    SvarSlet
  7. Sneglene har spist min Etoile Violette :o( Din ser flot ud. Alle mine clematis gror også op i træerne, det er dejligt når de vil, men det er ikke dem alle, det tager år.
    Jeg havde besøg af to herrer fra din naboegn i går.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej hvor pudsigt, altså dit besøg af herrerne fra egnen her.
      Øv med sneglene. Jeg har rundhåndet drysset korn til dem, de bæster.

      Slet
  8. Nydelige clematis!..så flott med de grenene de klatrer i:)
    Den gamle dame ser da riktig frisk og ung ut:))
    Ha en fin kveld:))

    SvarSlet
  9. Meget smukt at lade et gammel træ danne grund for din smukke clematis. Det er en skøn farve hun har hende Albertine!

    SvarSlet