onsdag den 4. juli 2012

Farven er blå og dagens rose.


Der er efterhånden gang i hele farvepaletten ude i haven. Og med solens skønne stråler som akkompagnør, nydes det i fulde drag.
Tirsdag var en dejlig blå dag,


To slyngveninder: Mrs. Cholmondeley og Mrs. Kendall-Clark.
Sidstnævnte er geranien og det er een af de eneste der er frøægte. Dvs. at man får identiske planter også ved frøsåning.


Rapunsel, en gammel, næsten ukendt og glemt staude.
Findes vildt i naturen også, dog ved jeg ikke lige hvor i Danmark.


Campanula Pritchards Variety.
Har egentlig aldrig anset mig selv som campanula-elsker. Men ved nærmere eftertanke, er jeg det vist. Der kommer da nogle stykker idag og der er en del flere i haven.


Blå venusvogn eller stormhat.


Endnu en blå campanula og den gule mjødurt.
Ikke det eneste sted jeg har de "svenske farver". Kan godt lide den kombination.


 
Sidste campanula for idag, nej der er faktisk to.


Dagens rose: Paul´s Himalayaen Musk.
Fantastisk dejlig og smuk "rambler" med sine mange meter lange grene.

Nye oplevelser venter.

5 kommentarer:

  1. Nydelige blå blomster!

    Ha en fin dag! Klem

    SvarSlet
  2. Smukke billeder og en dejlig rose. Er din Campanula ikke en Marieklokke? Det ligner det. Jeg har dem selv og såede dem sidste år.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo det er det vist. Har også haft en rosa men den er forsvundet igen.

      Slet
  3. Så flotte blå nyanser!
    Og rosen var jo det nydeligste:)
    Stenene du lurte på..jeg har bare lagt de inn til jorden og stablet de opp som en tørrmur.
    Det kommer et innleg senere om dette.
    Ja,ble de ikke flotte de rustne pottene...den uten bunn er ikke helt plasser ennå...viser senere:))
    Kos deg i sommer-hagen:))

    SvarSlet
  4. Så nydelig blåfarve det er på Clematisem din, og fin i selskap med geraniumen! Blå er en farve jeg må ha i hagen, og har rett mange. Geranium blir jeg bare mer og mer glad i. Campanula Pritchards Variety var rett og slett nydelig!

    SvarSlet