torsdag den 12. juli 2012

Hængehoved, nej ikke endnu, men


snart er det altså nok med det regnvejr. Jeg kan ikke blive færdig med hækken, som jeg altså vil nå før min ferie. Til gengæld slipper jeg for en masse vanding. Og når at potte flere småplanter op og ompotte andre. For de vokser sørme godt i disse dage.



Voksurten eller Ceanothus Purpurea "Gibraltars Pride" elsker vejret og belønner med den flotteste metalblå farve.


Og liljerne er altså smukkest i solskin. Kan næsten ikke dufte dem.


Regnvandsfaskinen får vand nok og træerne som vandes herfra, vokser overdådigt.


Taybærrene modner fint, der er mængder af dem og der er ingen orme i. Har lige syltet første portion.


Dagen rose er Maiden´s Blush.
En meget gammel albarose, som har en masse andre navne også. De franske er ren poesi:
Grande Nymphe de Cuisse, La Virginale, La Seduisante, La Royale.
Eller det amerikanske: Lily of the Valley.


6 kommentarer:

  1. Ja, nå er det nok regnvær! Men du har en flott blomstring tross alt!

    Kos deg og ha en fin dag! Klem

    SvarSlet
  2. Lige nu kan jeg så blå himmel og solskin, så jeg iler derud i håb om det holder i formiddag. Så ingen hængehoved her (endnu...)heller ;o)

    Taybærrene ser godt nok lækre ud.

    Ang. collagebygning, så prøv evt. Picassa. Gratis program. Vælg 3 billeder - tryk på "collage" - byt rundt på billederne til du er tilfreds - prøv de forskellige indstillinger - tryk "opret collage" - VUPTI!! Samtidig har du back-up af dine fotos og jeg vil vove den påstand at du ikke kan slette noget. Bare sådan hvis der går alt for megen regn og efterår i den... - jeg er fløjen!! :O)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for rådene, fru Friis.
      Jeg må tage mod til og prøve det ved lejlighed. Indimellem synes jeg det er lidt svært med al den teknik, andre ting går lettere.

      Slet
  3. Send lige noget af din overskudsregn til Bornholm Helga! Jeg havde sat næsen op efter en hel del mere regn i denne uge, end de samlet 7 mm, jeg har fået, til færdiggørelse af haven, inden jeg smider havehandskerne søndag aften for nogle uger. Idag er her eks. blæst og solskin, så nu "driller" jeg overgartneren og vasker tøj og gør rent istedet ;))))

    Forleden plantede jeg også (endelig) mine Voksurt ud. Elsker bare dens helt særlige "glow" i et bed!

    Solskinshilsener

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja Zep. Det er aldrig ligeligt fordelt. Andre gange har I bornholmere jo fået alt det fra oven både vand og sne.
      Hav en rigtig god ferie og hils overgartneren.

      Slet