onsdag den 25. juli 2012

Plantekøb i Østrig.


I en kort afstand fra hvor jeg boede under ferien i Alperne, var der hele tre planteskoler. En økologisk og to traditionelle. Så jeg gik på plantejagt i dem i håb om at finde spændende planter. Og jeg kom da heller ikke tomhændet derfra, selvom udvalget ikke var så stort som jeg havde håbet. Jeg havde forestillet mig at der ville være flere oprindelige planter fra Østrig end tilfældet var. Det skyldes at jeg kender planteskolen "Sarastro Stauden", der har et kæmpeudvalg, men den lå for langt væk til at jeg fik den besøgt denne gang. De har forøvrigt også postforsendelse.



Denne søde phlox hedder "Bright Eyes" og har den skønneste duft.


En anderledes astilbe ved navn "Inshiriach Pink" og et kønt løv og yndig blomstring.


Nye græsser: bagerst Carx fima "Olomucana", til højre Pennisetum "Little Honey" og forrest den lille Koeleria glauca "Pyrenaen"


En messingfarvet paletblad og to nye navnløse heuchera.


Bagerst til venstre Tiarella lacinata "Pink Bouquet", til højre Scutelaria scordifolia og forrest Isotoma flu. "Country Park".


En Centaurea i dværgform.
Jeg synes ikke det ligner sådan en, men det er det eneste der står på skiltet. Hvis nogen genkender planten, vil jeg være rigtig glad for mere information. Ellers er det jo også altid sjovt med "lykkeposer" eller hvad man nu kan kalde det.


Og jo, også noget af dette.
Jeg indrømmer gerne at jeg har dem og jeg vil ikke dele mine planter med dem.



2 kommentarer:

  1. Spændende planter, du har købt, den messingfarvede paletblad ser rigtig spændende ud.
    Sneglekornene var næsten det bedste, dem kan jeg også bruge nogen af. Jeg har købt hjem fra Tyskland, men da jeg ikke har firma, kan jeg ikke købe dem i større mængder.
    God varm dag til dig.

    SvarSlet
  2. This site was... how do you say it? Relevant!
    ! Finally I've found something which helped me. Many thanks!
    Also see my web site > Instalación geotermia en Madrid

    SvarSlet