mandag den 2. juli 2012

En fest er slut, en anden lige begyndt.




Så sluttede Havefestivalen for denne gang. Det har været en fornøjelse at have været med og få en masse dejlige besøg fra ind- og udland.
I min have er roserne ved at komme igang for alvor, så de vil fylde en del på bloggen den kommende tid. Men jeg skal nok lade være med at vise alle - det vil nok blive for ensformigt. Men de nye jeg har plantet og prøver af, vil få et par ord og billeder med på vejen.
En ny fra Hviids Planteskole er Midnight Blue, som jeg så første gang på planteskolen sidste år og forelskede mig i. Og den skuffer ikke.


Midnight Blue


Sådan "ældes" blomsten. Ikke dårligt, bliver næsten sort.


En gammel kending hos mig, Zepirine Drouhin.

Austinrosen Mrs. Doreen Pike, sjælden rugosa fra fra hans side af.


Altid skønne Ghislaine de Feligonde. Kan ikke roses nok.


Historisk rose Honorine de Brabant. Sød bolchestribet.


Og endelig Ghita Nørby, som altid skal igennem en svær tid i min have før hun blomstrer.


6 kommentarer:

  1. Dejlige roser, du viser her. Nu går rosensæsonen rigtigt vildt i gang og man får jo lyst til at vise ALLE sine skønheder, men du har nok ret i at det bliver for ensformigt for (de andre) læsere. Som rosenelsker kan jeg nu ikke få nok... Skønt at se din Zepirine Drouhin, den har jeg også, men den har stået lidt mørkt og klemt, så den er ikke kommet til sin fulde ret. Den skønne Honorine de Brabant er også så flot. Og den nye blue... Ak ja, vi må nyde hver eneste.

    Ulla

    SvarSlet
  2. Midnigt blue er også på min ønskeliste.
    Rugosaen Mrs. Doreen Pike er også meget attraktiv ;-)

    SvarSlet
  3. Hej. Det var nogle fantastiske roser. Jeg kan slet ikke få nok af dem, så for min skyld må du gerne vise rigtig mange.

    SvarSlet
  4. Øj hvor er de dejlige, det er så skønt at se floret bliver større for hver dag der går lige nu. Midnight Blue er da virkelig smuk, den må vidst også på min ønskeliste.

    SvarSlet
  5. Midnight Blue frister grusomt! Min Zephirine Drouhin klarede desværre ikke vinteren :( Men jeg besøgte en af de stiklingeplanter, jeg lavede for flere år siden, forleden. Der skal jeg ind igen og tage stiklinger snart - den er nemlig rigtig flot og frodig.

    Hjerteligst

    SvarSlet
  6. Hvor er det nogle fine billeder. De er rigtig smukke.

    SvarSlet