tirsdag den 26. juli 2011

Jonna´s svigermor.

Det er navnet på een af mine dahliaer, for den stammer fra en gammel kollega´s svigermor. Det er da oplagt, ikke?


Den er så fin med de mørke stængler imod de sarte laksefarvede kronblade og rosa/gule midte.


Den helt mørke, næsten sorte dahlia Karma Choc er min favorit.


Lythrum eller kattehale er en dejlig, nem og ret fordringsløs staude.
Der findes efterhånden ret mange forskellige i rosa og lilla nuancer.


Dagens rose: Mme Plantier.
En albarose fra 1835, den skønneste og stærke duft, sommerblomstrende.
I år er den meget sen med sin blomstring, ihvert tilfælde her hos mig.



5 kommentarer:

  1. Smuk Dahlie den der svigermor;-)
    Den mørke er da helt utrolig. Kom til at tænke kæmpe Cosmos pga farven og med cacaoduft.
    Men sådan er det vel ikke...
    God dag derude,med håb for lidt sol i dag.

    SvarSlet
  2. Ja, det er da en skøn svigermor :-)

    Jeg har selv sået en masse kattehale i år, som snart flytter ud i bedene. Glæder mig til de bliver lige så fine som dine :-)

    Ha' en dejlig dag!

    SvarSlet
  3. Smukke dahliaer. En af mine farvoreitter er også Karma Choc, den minder mig om et stort stykke lækkert chokolade :-)
    Mange hilsner Mette

    SvarSlet
  4. Mmmmm. Jo den svigermor kan jeg også godt lide!

    Og din albarose kan jeg næsten dufte gennem skærmen.....

    SKønt!

    Kh. Marianne
    i Den helbredende Have

    SvarSlet
  5. Ja, når man først kender kattehalen, er den faktisk uundværlig - både i haven og som snitblomst :-)

    SvarSlet