lørdag den 9. juli 2011

Spisetid.

Haven bugner af lækkerier til at putte direkte i munden eller forarbejde på een eller anden måde. Her er et sikkert hit "rysteribs" til de nye kartofler, som jeg gravede de første op af igår. Fik dem i jorden lidt sent, men absolut værd at vente på.


Jeg har to opstammede solbærbuske og een opstammet ribs.
 Det giver så rigeligt til min husholdning. Solbærrene anvendes til syltetøj og ribsene til ovennævnte.
Jeg laver måske lidt solbærsaft også.


Sødkirsebær Stella er der så mange af i år, at både solsortene og vi andre kan få så mange vi vil.


Basilikum er både en fryd for øjet og for ganen.
I øjeblikket er een af favoritspiserne bruschetta med masser af basilikum ovenpå.
Så er det lige før jeg godt kan blive vegetar - men også kun næsten.









Hvid lilje Mont Blanc er helt speciel.
Det var billige løg jeg købte i Føtex for nogle år siden da de solgte ud. Ikke noget dårligt køb.
















Campanula Pink Octopus købte jeg hjem fra England for nogle år siden. Og den er virkelig noget for sig selv.
Måske mere speciel end køn, men jeg kan godt lide den. Bliver ikke så høj, så frem forrest i bedet med den.









Dagens rose: Molde-rosen.
I Norge hedder rosernes by Molde og der har man roser alle vegne.
Fra gammel tid er der een rose som har været kendetegnende for byen og denne skulle være en efterkommer af den originale, gamle Molderose.


2 kommentarer:

  1. Det er så herligt at hente sine madvarer i haven - man føler sig så rig og så smager det tusinde gange bedre :-)
    Basilikum er også et hit herm på en tomatsalat eller i en pesto - mums :-)
    Ha' en dejlig sommerdag :)

    SvarSlet
  2. Skønt med alt det spiselige :-)
    Min lille Stella har også givet rigtig godt i år, så det er jo ikke så tosset.
    Ha' en rigtig dejlig dag!

    SvarSlet