torsdag den 21. juli 2011

Morgenstund

Jeg har været meget tidligt oppe idag for at sende min søn med et fly. Så vel hjemme igen med en frisk kop kaffe i hånden og ud i den dejlige morgenstund.


Rosen Jacqueline du Pré er fra 1989.
Den er og bliver een af mine yndlingsroser.


Her rosen Westerland og en staudepotentil, Arc-en-Ciel.
Noget medtagne efter den heftige regn i ugen. Klæder hinanden rigtigt godt.


En klematis, som jeg ikke kender navnet på.
En foræring fra en gammel haveveninde, der selv laver en masse klematis, med væsentlig større succes end undertegnede.





Så skal der snart høstes mange af den sorte hindbær.
Som det kan ses, er planten kæmpestor, når snildt 3 meter op og hen.




7 kommentarer:

  1. Hold da op - er det kun én hindbærplante som fylder så meget? Jeg ønsker mig også hindbærplanter....men skal måske ikke indkøbe helt så mange som jeg troede ? ;o)
    Dejlige billeder.
    Kh

    SvarSlet
  2. Det var en meget spektakulær hindbærplante, både i størrelse og farve. det er altid spændende med noget anderledes ;-)

    SvarSlet
  3. Jeg kan sørme godt forstå, det er en af yndlingsroserne - hvor er den skøn :-)

    SvarSlet
  4. Hej Helga

    Er næsten sikker på at din Clematis er 'My Angel'
    Mange havehilsener Sanne O.

    SvarSlet
  5. Hvor er jeg glad for at du vidst os rosen `Jacquline du Pre` den er jeg selv lun på - men må efterhånden indse at, der næsten ikke er mere plads! øv bøv - virkelig surt!
    K. Gro

    SvarSlet
  6. Jeg har også i flere år ønsket mig Jacquline du Pre, ønsket er ikke blevet mindre efter at se billedet af din rose.

    SvarSlet
  7. Hej.
    Tak for navnet på min clematis. Jeg tror bestemt du har ret.

    Ang. hindbær, så er det kun den sorte der bliver så stor. Den hedder Black Jewel og der er kun een plante. Kan absolut anbefales.

    Hilsener fra Helga

    SvarSlet