torsdag den 14. juli 2011

Måneskin.


Der har været nogle dejlige lyse aftener, hvor det har været til at gå i haven til meget sent. Så lugningen er blevet kombineret med lidt hygge også. Jeg har fået ordnet et område, hvor der nu er blevet en dejlig siddeplads og hyggekrog - mere. For jeg har faktisk en del i forvejen. Men her har jeg rent faktisk siddet og holdt kaffepauser flere gange. Og det der gør dette rigtigt godt er, at det ligger lidt højt og der er et godt udsyn over en stor del af den blomstrende del af haven.


Med udsigt over bl.a. den hvide have.


Den luftige, store staude i forgrunden er kæmpeskælhoved.
En meget lysgul let blomst, der så iøvrigt også selvsår sig.


Min nye udgang til marken fungerer rigtigt godt og sparer mig for mange skridt når der skal bæres planter frem og tilbage.


Der er ogsdå noget måneskin over denne samling dit og dat.
Planten i krukken er en ny sommerfuglebusk med lådne, sølvfarvede blade.


Eryngium - mandstro - Silver Ghost er en meget positiv overraskelse.
Meget flot og kalder på opmærksomhed - på afstand. For den er ret stikkende.


Dagens rose: navnet er i glemmebogen.

7 kommentarer:

  1. Det er da en dejlig hyggekrog, du har fået dig der :-)

    SvarSlet
  2. Kære Helga
    Hyggekroge er gode at have, der skal også være plads til, at man kan sidde og nyde sine bede. Den smukke mandstro minder mig om, at jeg havde en meget smuk stålblå, som desværre forsvandt.
    Kh Birgitte

    SvarSlet
  3. Skøn plads du der har frembragt.....den vil ofte blive brugt er jeg sikker på.

    Elsker din samling dit og dat ;0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
  4. Sikke en skøn hyggekrog, det ser rigtig hyggeligt ud.
    Mange hilsner Mette

    SvarSlet
  5. Hyggekroge og "dit og dat" - det blir' da bare ikke bedre :o)

    SvarSlet
  6. Hvor ser det bare hyggeligt ud.
    Sommerhilsner fra Marianne i Hvam.

    SvarSlet
  7. Ja, siddepladser skal man have mange af, rigtig mange, og gerne hyggepladser :-) Jeg har også én sådan hver 10-15m i min have :-D
    Smart med den nye indgang, som sparer dig skridt, man kan hurtigt gå nok skridt for en dag.

    SvarSlet