tirsdag den 12. juli 2011

Lugekone.

Det har jeg været idag.
For jeg skal da love for at alle de ikke-ønskede planter holder fest efter den sidste omgang regn. Og med mere vand i udsigt, ville jeg prøve at være lidt på forkant med ukrudtets fremmarch. Så stille og roligt bevægede jeg mig frem gennem de store bede. Samtidig fjernede nogle af de planter der var mange af såsom vellugtende aftenstjerne, matrem, akeleje og digitalis. Så blev der plads til at plante andre stauder og sommerblomster ud - røllike, georginer, frøkenhat, verbena og stolte kavalerer. Disse har stået klar længe i deres potter og er med knopper.


Min nye erysium, Jenny Brown, har en usædvanlig men skøn farvesammensætning.


Denne mørkløvede perikon er en god kontrast, og trods farverne, nem at passe ind.


Gammeldags stauder er et hit, og denne marguerit er ingen undtagelse.
Dens cremegule farve og orange øje står fint sammen.


Dagens rose: Berleburg.
Slotsrose fra  1996, lavet af Poulsen. Svag duft, men ellers en skøn og sund rose.


1 kommentar:

  1. Ja, det går utrolig stærkt med ukrudtet. Jeg skal også snart igang med en større rundtur i bedene :-)

    SvarSlet