lørdag den 23. juli 2011

Så er der serveret.

For mange haveejere er noget af det bedste, at man kan gå ud og høste i haven og drivhuset. Og intet smager bedre end de friske grøntsager og bær fra egen avl.


Hvid ribs, skoleagurk, ært Purple Podder, grøn tomat Banana Legs, tomat Elin, tomat Golden Sunrise, frisk basilikum og nye kartofler.
Super aftensmad - og ja lidt kød var der også dertil.

         







Den hvide ribs Weisse Versailles. Større klaser end hos denne sort, har jeg ikke haft før. Og så smager den pragtfuldt.











Ind imellem regnbygerne var det dog muligt at lave lidt udenfor. Og jeg havde jo for nogle dage siden hængt min reol til pelargonier op. Nu skulle de så flytte ind i den.




Da reolen var halvfyldt, holdt jeg en pause. Men det endte med at jeg fyldte den helt op. Så må jeg lige se om jeg synes det bliver for meget og flytte nogen væk igen.


Næsten ved siden af pelargoniereolen står denne gamle stub, bag rosen Jacqueline du Pré og med den gyldne lamium ved foden. En fin skulptur.



4 kommentarer:

  1. Du har ret - der er intet så godt som at høste fra egen have, hvor man ved, hvordan planten er avlet og som man har passet med kærlighed :-)

    Det ser rigtig fint ud med dit pelargonie-teater. Så er jeg spændt på at se, om det bliver den luftige model med færre planter eller den farverige model med mange planter, som du vælger.

    SvarSlet
  2. Mums og velbekomme - Lækkert med egen avl på spisebordet ;0)

    Flot teater du har fået sat op.......og hyggeligt over dit arbejdsbord - så kan du hele tiden følge med i udviklingen.

    SvarSlet
  3. Se, det er rigdom, når man på kort tid kan høste en hel skål fuld af lækkert frugt og grønt fra egen køkkenhave :)

    SvarSlet
  4. Guud en lækker skål og den reol er jeg da bare helt vild med. Dejlig blog du har her, ville ønske jeg var bare en kvart del så havedygtig som dig:-)

    Kigger ind igen

    Mange Hilsner Tinitten
    http://tinittens-tumlerier.blogspot.com/

    SvarSlet