fredag den 3. maj 2013

Rød og hvid mødes, ny plante opstår og ellers masser af farver.


Det er spændende når planter krydser sig og nyheder opstår. Jeg har i en del år nu haft en pulmonaria - lungeurt - som er en krydsning af "Rubra" og "Sissinghurst White". Helt ualmindelig er den ikke, for jeg sendte et billede til det engelske Pulmonaria-Society og de havde den også i deres samling.


Nu har jeg så et par stykker af den, hvis der skulle komme en samler af den type planter

Og navnet fik jeg også fra England, men har i skrivende stund glemt det.


På min aftentur iaftes fangede kalkkarsen og den helt lyse påskelije også mit øje.
Flot match som de stod der i skumringen.


Naboerne til lungeurten er i den anden ende af farveskalaen.
Ikke noget tone-i-tone der.


Man skal i det hele taget ikke være så farveforskrækket. Det er franskmændene ihvert tilfælde ikke.
I år kan man således også købe Million Bells Confetti. Tre farver sammen i hver potte.

Slet ikke tosset hvis man spørger mig.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar