torsdag den 13. juni 2013

Blå torsdag.


Endelig har jeg haft succes med at finde det rette sted til Tibet´s Blå Valmue. Så meget at der nu er en pæn flok og den første er ved at springe ud.


Så elegant kan man se ud når man vil til at udfolde sig.


Herinde bag bronzebladet gemmer valmuen sig. 


Foran står denne mini-ranunkel "Miss Austria".


Og så den store fætter, der synger på sidste vers for i år. 

Varm og gylden har den fornøjet mig hver gang min vej - og det er mange gange dagligt - har ført mig forbi.



2 kommentarer:

  1. Ja Tibets blå valmue er bare flot. Jeg har den også i min have, har haft den i en del år, men den er godt nok ikke meget for at brede sig. Mine er ved at afblomstre, også Ranunklen er på sit sidste her. Men det må vel ha noget med skygge at gøre.
    Mvh. Hanne

    SvarSlet
  2. Jeg har plantet min Tibetanske valmue i fuld sol i sandjord. (fordi jeg havde travlt og ingen plads)Der skulle den være mere død end levende!Eftersom den har overlevet den hårde vinter og nu er i blomst, vil jeg bare lade den stå, for hvis jeg flytter den risikere jeg at den bliver 'sur' og forsvinder fra haven.

    SvarSlet