søndag den 16. marts 2014

Blomstrende håndarbejde.

Sidste år var jeg så heldig at finde en smuk broderet dug/løber på et loppemarked. Håndarbejde af den ypperste slags, som det næsten ikke laves mere. Den måtte jeg eje. Minder mig om mine håndarbejdstimer med frk. Sørensen i 4. klasse og hvor er jeg glad for at hun insisterede på at vi lærte at brodere.


Markens eller grøftekantens vilde blomster.
Dem jeg som barn plukkede utallige buketter af til min mor.


Mange buketter skal pryde bordet her i orangeriet.
Velkommen forår.

3 kommentarer:

  1. Så vakker den er!
    Som du sier er det nesten ingen som lager slike kunstverk lenger.
    Jeg er veldig glad i gamle håndarbeid-produkter..og så heldig at min mormor lærte meg mange teknikker da jeg var liten...noe jeg har hatt stor glede av nå i voksen alder:)
    Ønsker deg en fin forår-søndag:))

    SvarSlet
  2. Synes rigtig, rigtig godt om :D

    Hjerteligst

    SvarSlet
  3. Den dug er rigtig flot, jeg elsker også broderede duge og har flere stykker!

    SvarSlet